FRAKT OG RETUR

Retur-angrerett

Når du har kjøpt en vare i vår nettbutikk, har du selvfølgelig angrerett. Kjøp i nettbutikken kan sendes i retur innen 14 dager fra du mottok varene ved bruk av angrefristen. Hvis du angrer på kjøpet, koster det deg bare returfrakten. Varene må være ubrukte, eventuelle merkelapper skal henge på og originalemballasjen skal medfølge uskadet. Ta gjerne en titt på Forbrukerrådets sider hvor du finner mer utfyllende informasjon om lover og regler knyttet til dette.

Slik gjør du:

Send varen/varene du angrer på til vår returadresse under, sammen med kopi av faktura. Skriv på fakturaen at du; "Benytter Angreretten".

  • Du betaler returfrakten.
  • Returadresse:

Varen er kundens ansvar inntil vi mottar returen og vi anbefaler deg som kunde å sende med kollinummer slik at vi kan spore pakken om den kommer bort.

Reklamasjoner

Er det feil på varene, eller vi har sendt deg feil varer, sender vi deg nye varer uten ekstra omkostninger for deg. I slike tilfeller betaler vi selvsagt også returfrakten. Ta kontakt med oss på highpoint@highpoint.no så ordner vi opp i dette.

Slik gjør du:

Så snart du oppdager feilen vil vi at du sender oss en e-post til post@borselars.no med bilde og beskrivelse av feilen. Når det er på det rene at det er feil eller mangel som faller inn under reklamasjon, vil vi sende deg et Returskjema som du kan klistre på pakken når du sender tilbake til oss, og som sørger for at vi betaler returfrakten.

Ved reklamasjon vil vi først se om det er mulig å reparere eller hjelpe med feilen på varen. Hvis dette ikke er mulig, erstattes reklamasjonen med en ny vare. Skulle det ikke være mulig å erstatte varen eller hjelpe på andre måter, får du pengene tilbake senest innen 30 dager.

Ved reklamasjon der det blir aktuelt med tilbakebetaling, kan det bli gjort en avkortning på varens verdi, i henhold til kjøpsloven.

Dersom det skulle oppstå uenighet om feil/mangel faktisk er å regne som Reklamasjon, forplikter highpoint.no seg til å forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet, og å følge Forbrukertvistutvalgets beslutninger.

Uavhentede pakker

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.

Bytte

Hvis du ønsker å bytte en vare, betaler du returporto og vi sender ny vare til deg. Husk å fylle ut "Angrefristskjemaet" som du får med sendingen og legg det ved.

Når det gjelder "kroppsnære plagg" er disse underlagt særskilte bestemmelser for bytte. Undertøy, badetøy, sykkelshorts, løpeshorts, tights og superundertøy kan bare byttes hvis det er ubrukt og ligger i ubrutt emballasje.

Kopi av kvittering skal alltid være med returen

  • Husk!
  • Du betaler returfrakten.
  • Returadresse:

Varen er kundens ansvar inntil vi mottar returen og vi anbefaler deg som kunde å sende med kollinummer slik at vi kan spore pakken om den kommer bort.

Levering og frakt

Vi ønsker hele tiden å gjøre våre varer mest mulig tilgjengelig for kunden til en best mulig pris! Vi har valgt å sende hovedtyngden av varene med posten men bruker også andre transportører der det måtte være behov for dette.

Vi gjør oppmerksom på at i helt spesielle tilfeller kan vi være utsolgt selv om vår database har akseptert din bestilling. Du vil i disse tilfeller ikke bli belastet for kjøpet på ditt kredittkort. (Les mere under punktet sikkerhet ved betaling.)

Frakten vil komme frem i din handlekurv før du betaler, slik at du har full oversikt over hva varene vil koste for deg.

Vi sender selvfølgelig varene så fort det er mulig, sendingsnummer blir automatisk sendt på e-post til alle som oppgir gyldig e-postadresse ved bestilling med unntak når varene blir sendt direkte fra våre levrandører.

OBS: sykler og andre større gjenstander som bestilles over vår nett butikk leveres umontert.

Leveringstider

Din ordre blir levert til den adressen du har angitt i din personlige profil. Normal leveringstid til ditt lokale postkontor/utleveringssted er normalt mellom 2 til 8 dager, avhengig av hvor i landet pakken skal leveres. Hvis vi skulle være tom for varen, kan leveringstiden bli noe lenger.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven

For mer tips og råd kan man benytte seg av linkene nedenfor: